Last week in New Zealand

Het is weer eens tijd voor een verhaal want er is weer vanalles gebeurt de afgelopen weken.

Laat ik beginnen met iets minders leuk. Nadat ik de Tongariro Crossing had gedaan stond op de planning een dagje in Rotorua en dan terug naar Auckland, dit werd helaas een verschrikkelijke ervaring. De bus waar ik in zat kreeg een ongeluk met een auto, wat helaas een dodelijk ongeluk was. Ik knalde door de klap met mijn gezicht op de stoel voor me en kreeg een bloedneus. Uiteindelijk bleken alle inzittende van de bus inclusief de buschauffeur niet al te zwaar gewond te zijn. Maar wel was het een ervaring die ik niet nog eens wil meemaken. Maar goed het is gebeurt en ik ben oke!

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver: Nina en Pam zouden naar Nieuw Zeeland komen. Na meer als een uur te hebben gewacht op het vliegveld kwamen ze dan door de douane en kon de reis beginnen. De eerste 2 dagen waren we nog in Auckland en kon ik ze mijn stage en mijn oude huis laten zien. Op Dinsdag begon onze tour over het Noorder Eiland. Als eerste stop stopte we in Raglan. Hier hebben we niet zoveel gedaan en vooral veel geslapen haha! De volgende dag gingen we richting Mourea voor een Maori Experience. We hadden een stop in Waitomo voor de wereld beroemde Waitomo Glowworm Caves. Waaaauw wat was dat mooi! We hadden een boottochtje door de grotten en hebben heel veel Glowworms gezien. Toen reden we door naar Mourea. Hier sliepen we in een Community Hall van de orginele Maori's in Mourea. We kregen 's avonds een voorstelling met een Hakka en we leerdden hoe we moesten dansen met een Poi. De volgende dag reden we naar Lake Aniwhenua en hadden we een stop in Rotorua. En nee, het is geen fabeltje dat het stinkt in Rotorua, want het stinkt echt heeel erg !!! We hebben rondgelopen en geisers en warm water bronnen gezien. Toen reden we door naar Lake Aniwhenua waar we sliepen op een boerderij van moderne Maori's. We leerdden hoe de Maori's eten maken in een Hangi. Een Hangi is een gat in de grond waar stomend water met eten in word gelegd en afgedekt wordt met een doek en zand. We leerdden hoe we traditioneel brood maken. 's Avonds kregen we een verrassing. Het dorpje aan de andere kant van het meer is een vergeten stukje in Nieuw Zeeland. Er wonen veel mensen die vaak niet verder komen dan de andere kant van het meer. Ze zijn heel arm en de kinder gaan soms zonder ontbijt en eten naar school en hebben met gelukt 's avonds een beetje eten. Het avond eten dat wij over hadden werd dus niet weggegooid maar mochten we naar de kinderen gaan brengen. Zo gezegd zo gedaan. De volgende ochtend vroeg opstaan en op naar de school. We werden heel leuk onthaalt met een Hakka. Toen ging iedereen zich voorstellen in het Maori's en mocht iedereen een buddy zoeken. Een lief klein meisje, Reine, kwam naar me toe en wou heel graag nederlands leren. Na 10 minuten kon ze al tot 10 tellen en een aantal kleuren in het nederlands vertellen!! Toen het tijd was om te gaan wou ze me niet meer los laten, of ik bleef hier of ze ging mee. Toen reden we naar Taupo voor een kleine lunch stop en reden we door naar Whakahoro. Een boerderij in de middle of nowhere waar we geen mobiel internet hadden... Vreselijk. Hier verbleven we 2 nachten en hebben het vooral leuk gemaakt met de groep, er werd Gluhwein gemaakt en 's avonds een kampvuur. Wel heb ik met een pistool geschoten! We gingen klei duif schieten. En ik raakte meteen mijn eerste schot! (wat ook meteen mijn een na laatste was..) Momenteel zijn we in National Park waar de andere van de groep de crossing zouden gaan doen, maar het weer was er veel te slecht voor dus dat kon helaas niet doorgaan. Dus moesten we improviseren en gingen we naar een High Tea. Voor de rest nog een beetje rondgelopen en nu is het alweer bed tijd!

Morgen gaan we naar Wellington voor een half dagje en dan alweer terug naar Auckland waar mijn laaste 4 dagen gaan komen.. Maar goed aan alle leuke dingen komt een eind en gelukkig hebben we altijd nog Sydney en Singapore als volgende stops!

Reacties

Reacties

Patricia

Wat toch weer mooi om te lezen!!!!
Is beter dat skypen, hihiha.
Xxx-jes

Patricia

Wat toch weer mooi om te lezen!!!!
Is beter dan skypen, hihiha.
Xxx-jes

Jan Erven

He Dochter, je kunt ook nog schrijfster worden. Biografie over je belevenissen en je bent binnen. Mooi geschreven en veel spannende dingen. Ben trots op je.

Christien

Ha dames, jullie zien wel heel wat van de wereld, ik ben best wel een beetje jaloers, maar het is ook leuk om jullie verhalen te lezen en mee te genieten, dus op naar de volgende bestemming, groetjes

oma

hoi meisjes
wat maken jullie toch veel mee geweldig dat meisje kun je ook meebrengen voor vacantie of voor goed we krijgen haar wel groot (grapje)Veel plezier en tot de volgende keer veel groeten en x oma

cdaemen

Hoi meiden wat een belevenis voor jullie alle drie.
En wat zullen jullie veel plezier hebben.
Dit maak je maar een keer in je leven mee met z`n drietjes.
Foto`s zijn geweldig en het is overal mooi.
Jullie zien er in ieder geval goed uit,kan je aan zien dat jullie het geweldig vinden
Amuseer jullie nog.
Groetjes uit berg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active