Daar zijn we weer!

Oke daar ben ik eindelijk weer met een nieuwe update!


Inmiddels al dik een maand in China en ik begin het nu toch wel EIN-DE-LIJK leuk te vinden.


Nou waar zal ik beginnen ...

Z'n 3 weken geleden heb ik mijn oude gast gezin verlaten! Hehe, eindelijk weg daar! Host Mom kwam niet eens gedag zeggen en lag in bed, ik mocht ook niet eens Doei en Bedankt gaan zeggen ... Zegt maar weer genoeg dat het goed is dat ik daar weg ben!


Maar goed, wat gaat nu gebeuren met mij!?

Een moeilijke keuze moest gemaakt worden: Of naar huis en het hele China gebeuren als een fout zien en achter me laten, of op zoek naar een nieuw gezin en mijn tijd volmaken hier. Natuurlijk wou ik het liefste lekker naar huis na alle ellende die er is gebeurt de afgelopen weken maar heb toch nog eens goed nagedacht en het is natuurlijk zonde om naar huis te gaan omdat het tegen valt bij 1 gezin. Dus ik heb besloten om door te gaan. Nou goed een week verder ondertussen, geen gezinnen beschikbaar voor een korte periode (wel heb ik besloten om geen 5 maanden meer te blijven) dus maar wachten en wachten. Afgewezen door 1 gezin, wat erg goed was voor mijn motivatie natuurlijk ... Nou uiteindelijk nog 1 gezin die per direct iemand in huis willen. Ze wonen ook in Beijing dus ik had de kans om op bezoek te gaan en het huis al te zien en de mensen al in het echt te ontmoeten. Dit was natuurlijk een goede kans, dus ben er op bezoek gegaan. Er werd al meteen aan me gevraagd of ik kon blijven, leuk! Dus heb ik besloten om naar dit gezin te gaan tot halverwege Juni, maandje eerder naar huis dan gepland! Ondertussen al een week hier en het bevalt me wel goed!

Gezin bestaat uit vader, zoon van 15 en zoon van 8. Ze spreken al erg goed engels wat ik super fijn vind. Het enige wat ik hoef te doen is samen met de jongste 1/1,5 uur lezen per dag! Vader is gescheiden van de moeder dus de jongens gaan vrijdag na school naar de moeder dus ik ben vrij het hele weekend, heeeerlijk!


Woensdag dan ook eindelijk met school begonnen. 2,5 week later dan gepland, maar goed. En jezus wat is chinees toch moeilijk haha! Ik heb natuurlijk de basis gemist dus het is erg moeilijk om met de klas mee te gaan, maar dat komt vanzelf wel hoop ik.


Ook beginnen eindelijk de leuke ervaringen voor mij.

Zo worden er constant foto's van me gemaakt en gevraagd of mensen met me op de foto willen. Voelt alsof ik een of andere bekendheid ben!

Ik ben ook naar de Chinese Muur geweest, en wauw wat is dat mooi, heel indrukwekkend! Oh ja en zelfs daar wouden mensen met me op de foto ...

Wat me is opgevallen is dat ze bijna nergens een WC Pot hebben. Zelfs in de chique restaurants hebben ze dat niet. Vaak hebben ze niet eens een toilet, en als ze het hebben dan is het een gat in de grond. Hier kan ik toch niet aan wennen hahaha!


Dus goed, de leuke ervaringen beginnen en het gaat allemaal de goede richting op! Ik hou jullie op de hoogte!


Reacties

Reacties

mokkelmen

Prima zo doorgaan ..>>> xx

Patricia

Ha Tessie,

Leuk om je update te lezen.
Alhoewel wij natuurlijk alle ups en downs al hebben gehoord, ook al zitten we 8000 km bij elkaar vandaan.

Hopelijk komen er nu alleen nog maar ups, maar dat gaat jou wel lukken!!!!!!!!

Veel liefs en tot apps, mails, skype, WeChat.........................,
Mamke

corry daemen

Hoi Tessa gelukkig is alles, goed gekomen.
Nou het ontcijferen van de chinese woorden.Als je dat lukt,dan ben je een genie. SUCCES er mee.

Aj Dohmen

Leuk je bericht te lezen heel ervaring geniet er van groetjes Aj

Marlie Tissen

Fijn dat je het nu naar je zin hebt. Geniet van de tijd in China.

Thea Thevissen

Toch goed dat je t nu naar je zin heb. Zet door, achteraf zeg je: toch goed dat ik daar geweest ben, een hele ervaring rijker. Sterkte!!! Zet m op!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active