Time flies!

Nou dat werd wel weer eens tijd voor een nieuwe blog, na een dikke maand!


Inmiddels alweer 2,5 maand in China en wat gaat de tijd snel, ik ben namelijk al over de helft!


Waar zal ik eens beginnen ...


Ik ben nu z'n 6 weken bij mijn nieuwe gast gezin en het bevalt me prima! De hostkids zijn super leuk en aardig. Ze spreken alle twee al goed engels dus dat is voor mij heel fijn! Wel voel ik me vaak heel erg nutteloos in dit gezin. De kinderen moeten constant huiswerk maken en ik moet maar hopen dat er ergens een uurtje vrij is zodat ik aan de gang kan met engels, wat dus niet elke dag het geval is. Maar goed ik heb veel vrije tijd, en weekeindes vrij dus ik moet niet klagen.

De weekeindes kunnen ook vaak saai zijn. Al mijn vrienden moeten gewoon werken in het weekend dus dan doe ik alles maar alleen. Zo ben ik vorige week naar de dierentuin geweest, of ga ik naar Wangfujing ( waar de mensen in de rijen staan om met me op de foto te gaan .. ) De avonden zijn gelukkig niet saai, ik trek mijn vriendinnen het huis uit haha. De afgelopen 5/6 weken ben ik elke vrijdag en zaterdag op stap geweest. Gister was er een opening van een grote Rooftop Bar met een super uitzicht op de stad en de vrijdagen brengen we meestal door in Vics, een grote club met alleen maar buitenlanders! Oh ja wat ook grappig was is dat ik 2/3 weken geleden met een groep chinese vrienden op weg was naar Vics en mensen ons de weg kwamen vragen, hun hadden geen idee waar het was dus kon ik de weg wijzen want ik wist het wel. Met een aantal chinezen en 1 buitenlandse en wie moet de weg wijzen ... hahaha.


Nu ik toch al best een tijdje in Beijing ben begin ik wel last te krijgen van de smog. Ik dacht voordat ik ging dat het allemaal wel mee zou vallen maar het is toch wel erg. Sommige dagen kun je niet eens de overkant van de straat zien door de smog. Mijn mondkapje zit dan ook dagelijks in mijn tas!

Wel is het weer stukken beter aan het worden! Het is de afgelopen 2 weken niet onder de 22 graden geweest! Vorige week zaterdag was het zelfs 30 graden! Dat zorgt natuurlijk ook weer voor een beter humeur :)

Ook school gaat goed. Ik kan al redelijk wat chinees spreken! Met de tekens heb ik nog wel wat moeite maar dat komt wel. Aankomende donderdag en vrijdag hebben we Mid Terms examens dus ik hoop dat ik die haal! Ook zijn we een paar weken geleden met school naar de chinese muur gegaan! Super mooi! het lag aan een groot meer met allemaal bergen. Kei leuk!

2 weken geleden werd ik opeens wakker en dacht ik, ik ga vandaag na een tattoo shop! 2 vrienden van school gingen met me mee en voor ik het wist hadden we allemaal een afspraak bij de tattoo shop staan! Een paar dagen later had ik dus ook mijn eerste tattoo!! Ik heb mijn Chinese naam laten tatoeëren en het is super mooi geworden! Mijn chinese naam is Mèng Jié en dat betekend Dream Pure.

Ook heb ik een heeeeel erg leuk nieuwtje uit Nederland gekregen! 22 Mei vertrekken Opa, Oma, Papa, Mama en Nina naar Beijing voor 10 dagen! Ze komen me opzoeken en samen mijn verjaardag vieren! Eindelijk wat om naar uit te kijken, ik heb er super veel zin in! Helaas vind mijn hostdad het niet goed als ik vrij krijg dus ik moet in de avonden wel werken helaas... Maar goed, we zijn overdag wel samen, en de hele planning voor de reis is al klaar :)


Nou dat was wel weer z'n beetje in het kort wat ik de afgelopen maand weer allemaal gedaan heb. Het gaat dus goed met me hier, maar ik ben toch wel nog steeds aan het aftellen tot ik weer in Nederland ben en weer lekker eten krijg haha!


P.S. Er staan ook eindelijk foto's online op mijn blog!

Reacties

Reacties

Tessa

Topper...je hebt doorgezet en ke bent weer flink wat verhalen rijker..geweldig om je te volgen..geniet ervan.. liefs xx

Vera

Die vorige reactie was dus van mij...ik typ gewoon jouw naam...

Christien

Tessa super, we zijn ontzettend blij dat je het nu naar je zin hebt, heel veel succes en heel veel plezier nog, denk dat je veel geleerd hebt als je terug komt, lieve groetjes uit Beesel

Riet

Hoi Tessa,
Nog een heel mooie tijd, ook straks met je familie. Heel veel plezier!

corry daemen

SUPER weer mooie fotos ,en blije gezichten. Nog heel veel plezier.

Marlie

Fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet nog van je tijd in China.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active