Time to go home

Nou, na bijna 2 maanden mag er wel weer een nieuwe blog komen haha!


Waar zal ik beginnen.

Ohja, iets leuks! Begin mei hadden wij onze Mid Terms toetsen op school. Geloof het of niet, maar ik heb ze gewoon gehaald! Nou ja, 2 van de 3, maar dat doet er niet toe haha! Mijn goal was om er minimaal 1 te halen dus die heb ik in ieder geval gehaald.

5 Mei ben ik samen met Lieke, mijn nederlandse vriendinnetje hier, een weekendje weg geweest. Even weg uit het drukke Beijing. We zijn naar Qinhuangdao gegaan. Een "klein" stadje aan de oost kust van China. We hebben de trein gepakt vanuit Beijing en z'n 3,5 uur later waren we daar. Maar goed dat we dat weekend uitgekozen hadden want er was net een heftige zandstorm in Beijing, waardoor de luchtvervuiling het hoogtepunt had bereikt. Echt veel geplant hadden we niet, we wouden gewoon eventjes lekker uitrusten en niksen. Wel zijn we naar het begin van de chinese muur geweest. De chinese muur komt hier uit de zee, dat was erg mooi om te zien. Natuurlijk waren wij weer de grootste bezienswaardigheid en werden er weer ontelbaar veel foto's van ons gemaakt.

Overigens, van die foto's maken word ik nu echt ontzettend moe. De mensen hebben op een gegeven moment gewoon in de rij gestaan om met mij op de foto te gaan. Terwijl ik rustig een ijsje zat te eten... Ook word er in de metro ongegeneerd met flits en geluid foto's van je genomen. Ook grappig, een paar weken geleden liep ik ergens een hoek om, kwam ik een kindje tegemoet, die begon gewoon kei hard te schreeuwen en te huilen omdat die van me schrok hahaha. Zo heb ik heel vaak te horen gekregen dat ik gele haren heb. Nee, ik heb geen gele haren ik heb blonde haren. Maar dat snappen ze hier niet...


Hier in Beijing kun je echt de raarste dingen eten en de raarste dingen doen. Zo kwam een paar weken geleden een vriendinnetje op het idee om ezel te gaan eten. Nouja, waarom niet dacht ik. Zo gingen we na school naar een restaurant waar je alleen maar ezel kan eten. Gelukkig was er ook wat groente wat ik kon eten haha. Nee, ezel is niet echt bepaald lekker. Wat ook niet echt meehelpt is dat er een lekker lange zwarte haar tussen het eten zat. Maar goed, daar moet je niet raar van opkijken in China.


Zo was ook begin Mei een communisten bijeenkomst in Beijing, waar ook Vladimir Putin aanwezig was. Zoals vele van jullie wel weten is het nachtleven hier echt top! Maar helaas, het hele weekend, waren alle barretjes alle discotheken, gewoon weg alles gesloten !!! Mijn vriendinnen en ik geloofden het niet, dus gingen we toch maar kijken, maar klopt, het was uitgestorven, op een paar wanhopige toeristen na. Zo kwamen we een paar mensen tegen die hetzelfde probleem als ons hadden, niet weten wat we moeten doen. We zijn dus samen naar een drankwinkel gelopen, die wel open was (?) en hebben we op straat een feestje gevierd. Steeds meer mensen kwamen erbij, want ja, er was niks anders te doen. Het was dus toch weer een geslaagde avond.


23 Mei was het dan EIN-DE-LIJK zover, papa mama nina opa en oma kwamen aan in Beijing! Wat was het heerlijk om weer even samen te zijn. Zeker na de ellendige start die ik hier heb gehad had ik dat echt wel even nodig! Samen met z'n 6e hebben we heel Beijing ontdekt en alle leuke dingen gedaan. Zo zijn we naar Wangfujing gegaan, Forbidden City, Yonghe Temple en zijn we gaan uiteten met mijn gastgezin. Mijn hostdad had mijn hele familie uitgenodigd om de dag voor mijn verjaardag, samen met iedereen te gaan uiteten. Hij vond dat we Peking Duck moesten proberen. Nou goed, als je in Beijing bent, moet je dat natuurlijk wel gegeten hebben. Het werd een heel speciaal diner. Mijn hostdad werd van een grillige, stille man opeens een hele vrolijke en sociale man. Hij zei dat die blij met mij was en dat Shawn dat ook heel erg is. Ook heeft mijn oudste hostkid, wie iemand is van heel weinig woorden, voordat we mijn verjaardagstaart gingen aansnijden, een hele speech voor me opgedragen. Dat vond ik echt heel speciaal, zeker omdat mijn hele familie erbij was! Op mijn verjaardag zijn we met z'n alle naar de Chinese muur geweest. Ik was er natuurlijk al z'n 3x geweest maar het blijft echt ontzettend mooi. En voor we het wisten was het alweer 1 juni en vertrokken ze weer naar huis. Zo waren ook mijn laatste 2 weken aangebroken.


De laatste weken heb ik eigenlijk niet meer zo veel gedaan. Ik vind Beijing hartstikke leuk maar ik ben er echt klaar mee. Ik ben klaar met de chinezen, met het eten, met de stad. Ik wil gewoon lekker naar huis. Ik heb de 2 weken nog samen met Shawn doorgebracht en samen leuke dingen gedaan zoals naar de bioscoop. Nouja leuk ... Voor Shawn leuk want het was een tekenfilm compleet in het chinees, maar ik kon eventjes wat slaap inhalen haha! Ook was vorige week vrijdag dan mijn aller laatste stap avond in Beijing. Zoals elke vrijdag zijn we naar Vics gegaan. En zoals dat hier in Beijing gaat, wanneer het je laatste dag is, krijg je een gratis fles champagne, buiten alle andere gratis drank die je al krijgt haha!


Dan is nu toch echt de tijd aangebroken om mijn China avontuur af te sluiten. Morgenvroeg om 7:25 uur Beijing tijd, vertrekt mijn vliegtuig naar Dubai, waar ik vervolgens door vlieg naar Amsterdam. Ik zal morgenavond om 20 uur landen op Schiphol. Ik heb zeker een hartstikke leuke tijd hier in China gehad, en zal er ook echt met veel plezier op terug kijken. Maar ik ben hartstikke blij als ik morgen weer lekker in mijn eigen (ZACHTE !!!) bedje lig. O, en natuurlijk weer kan knuffelen met Dot!


Ook al heb ik niet heel erg veel met jullie gedeeld, toch wil ik iedereen bedanken die me hebben gevolgd tijdens mijn verblijf. And who knows what life will brings me next!?


Laatste dikke kus uit Beijing!

Reacties

Reacties

Patricia

????????????????

Vera

Wát leuk weer om te
veilige vlucht sjat!
En tot snel

Riet

Waar ga je nu naar toe? Ik zal je verhalen en foto's missen. Gooi reis. Tot ziens in Nederland. Groetjes

corry daemen

Tessa goede vlucht terug , naar ons nederlandje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active