Tongariro Alpine Crossing

Jawel hoor, ik heb het gedaan. De beroemde Tongariro Crossing.

Het begon toen gister ochtend om 5.50 iemand mij kwam ophalen in Taupo. Vanuit Taupo.was het nog z'n 1,5 tot aan Tongariro National park. Eenmaal aangekomen werd iedereen uitgerust met bergschoenen, ice axe voor de klim de top en een helm. Toen iedereen warm aangekleed was en alle benodigdheden had kon de tocht beginnen. We werden afgezet aan de voet van de crossing en toen ging het beginnen. We liepen de tocht in etappes zodat we ook even op adem konden komen. Na 1,5 uur door een vallei lopen was de laatste toilet stop en toen ging de klim beginnen. De volgende etappe was 2,5 uur en was een klim van z'n 400 meter op de Devil Staircase. Ik snap nu dondersgoed waarom ze het de devil staircase noemen want oh wat is dat een hel van een trap. Na al helemaal uitgeput bovenaan aan te zijn gekomen ging het klimmen nu pas echt beginnen. We moesten alle uitrustingen aantrekken en ons zo warm mogelijk aan doen want het zou een zware tocht worden door de verandering in het weer. Toen de tocht begon scheen de zon heerlijk en was het nog redelijk warm maar dat veranderde snel. Toen liepen we over een vlak oppervlakte waar het erg hard waaide en erg bewolkt was. Toen we die etappe hadden gehad ging de echte klim beginnen. We klommen z'n 350 meter naar de top van de berg. Het was een klim waar geen pad was dus je je eigen veilige weg moest vinden, want een verkeerde stap en je kon uitglijden naar onder... Op dat moment was het weer heel erg slecht. Maar goed ook dit stukje had ik overleefd en ging ik vol goede moed door naar de afdeling. Toen ging het fout, ik was moe van de klim, ik had blaren en door de harde wind en de mist was het heel moeilijk om te ademen of om te zien. Ik kwam steeds verder achter te liggen en uiteindelijk was de groep al bijna bij de volgende stop en ik was nog nieteens halverwege. Ik raakte onderkoelt en moest met spoed naar een warme plek. Ik moest alle stops door lopen zodat ik nog enigzins warm bleef. Het was een hel. Maar goed ik heb de tocht heel afgemaakt metalle 10 tenen en 10 vingers nog. Wel duurde het nog erg lang om weer een beetje warm te worden en zit ik onder de blaren! En achteraf weer een leuk verhaal om te vertellen.

Mijn tripje gaat nu verder naar Rotorua.

Bula!

Zoooo, en dat was ook alweer mijn Fiji avontuur.

Over een paar uurtjes vertrek ik weer naar "huis". Naar het koude Auckland.

Maar oh wat is Fiji toch een paradijs!

Nadat ik de eerste dag op het vaste land heb doorgebracht was het afgelopen donderdag eindelijk zover en ging mijn Island Hopping tour beginnen. Mijn eerste resort waar ik de eerste twee nachten sliep heette Manta Ray Resort. Zoals de naam al zegt hier was de kans om met de Manta Rays te zwemmen, maar sinds ik in Fiji ben zijn ze niet op komen dagen... dus kon ik helaas niet met ze zwemmen. Het resort was hartstikke leuk, de mensen waren hartstikke leuk en we kregen een leuke goodbye avond met traditionele Fijian Dance. Als tweede resort ging ik naar Barefoot Manta. Ja ook zoals de naam zegt, kon ik ook hier met de Manta Rays zwemmen maar kwamen ze hier ook niet opdagen de twee dagen. Dit eiland voelde echt als paradijs, wUw heb nog nooit zoiets moois gezien. De stranden waren net zoals je ze op tv ziet, wit en azuurblauwe zee. Hier heb ik niet zoveel gedaan als op het strand gelegen en gelezen. Wel was er de laatste avond een Crab Race. Alle deelnemers werden verdeeld in hun eigen land, en geloof het of niet maar ik was de enige Nederlander, nadat iedereen verdeeld was kon elk land een krab uitzoeken rnr werd er tussen alle landen een race gehouden, en ja natuuuurlijk heeft Nederland gewonnen !!! Na twee dagen vertrok ik weer naar een ander resort: Safe Landing. Van verschillende mensen hadden we gehoord dat dit een verschrikkelijk resort moet zijn dus waren we ons al aan het voorbereiden op de boot. Toen we aankwamen leek alles prima en schoon dus hadden we ons zorgen gemaakt om niks! Op dit eiland heb ik een traditioneel Fiji dorp bezocht, wat erg indrukwekkend was, gezwommen in een grot en gesnorkelt op het beroemde eiland Blue Lagoon.

Gister werden we weer opgehaald door de ferry, die 4 uur te laat was oftewel hij kwam volgens Fiji time, en ben ik weer terug op het vasteland.

Ohja wat trouwens erg leuk is is dat alles hier met de boot gaat. Je word met een klein bootje opgepikt van de Ferry en dan vaar je door nar het eiland. Het voelde af en toe net of ik net Expeditie Robinson mee deed haha!

Ik ga nu snel opstaan en mijn koffer pakken want ik mag weer terug naar de winter, terug naar Auckland.

Tessa.

P.S. er staan nieuwe foto's in mijn album Fiji!

Fiji

En dan zit je zomaar in het tropische Fiji!

Van koud en regen vanochtend in Auckland, na warm en zon in Fiji.

De komende 8 dagen ga ik de rondreizen door de eilanden van Fiji.

Ook ga ik verschillende dingen doen zoals: snorkelen, zwemmen met Marta Rays, sunset tube, berg beklimmen en krijg ik een Fiji Cooking les!

De mensen hier zijn allemaal hartstikke aardig en lekker relax.

Het weer is 30 graden met constant zon en een lekkere wind.

Na nog geen 30 minuten in de zon te hebben gelegen ben ik, ja hoe kan het ook anders, al lekker rood.

Maar hier kom ik de komende 8 dagen zeker weten wel door!

De foto's volgen!

It's time to say goodbye

Today is a day of saying goodbye. The day of an end and the beginning of something new.

Zoals de titel al zegt, its time to say goodbye!

Ik kan het niet geloven dat mijn stage nu al ten einde is. Kan me nog goed herinneren dat ik opstond op 4 mei en zenuwachtig naar mijn stage bedrijf liep. En vandaag was dan de laatste keer dat ik College Hill afliep. Wat ik overigens totaal niet erg vind want oh wat haat ik die weg.

Papieren zijn ondetekend, uren gehaald, opdrachten goedgekeurt dus met andere woorden: Internationale stage gehaald! En reden voor een feestje natuurlijk. Om 5 pm zijn er afscheidsdrankjes op stage, met een speech... En vanavond lekker opstap in CBD.

Het is allemaal een beetje dubbel. Zoals ik al in mijn vorige blog zei, de reden waarvoor ik naar New Zealand kwam is over, klaar. But we're taking the long way home, dus ben nog laaang niet thuis.

Next destination: Fiji!

Ik zal een tijdje geen blog meer plaatsen aangezien het reizen nu gaat beginnen en ik niet altijd de beschikking heb over internet. Maar zodra ik weer een verhaal heb kunnen jullie het zien op mijn facebook of als je automatisch een mailtje wilt ontvangen zodra ik een verhaal erop zet kun je je email adres invullen rechts!

En ohja, ik heb ook weer nieuwe foto's in mijn album Life in NZ gezet!

Einde is in zicht

Jaaaa zoals de titel al zegt: het einde is in zicht.

Nouja niet helemaal want het reizen moet nog gaan beginnen maar het belangrijkste van mijn reis zit er bijna op: de Stage. Nog 4 dagen en dan is het klaar! Het is allemaal een beetje dubbel want de reden waarvoor ik naar Nieuw Zeeland kwam is dan klaar. Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar ik ga het werken toch wel missen.

Maar het voordeel is dan dat ik volgende week dan eindelijk zomer krijg op Fiji, dat ik de Tongariro Crossing over een kleine maand eindelijk ga doen en het leukste van alles is dat ik eindelijk bezoek uit Nederland krijg!!!

Afgelopen donderdag was het eindelijk zover: 5 Seconds of Summer. Na welgeteld 9 maanden te hebben gewacht op het concert is ook dat weer voorbij. Maar oh het was het wachten zeker waard! Vrijdag had ik geen stem meer over dus dat laat maar weer zien hoe het was!

Ook ben ik afgelopen weekend naar het WK voetbal U-20 finale geweest. De wedstrijd was Brazilie - Servie. Servie won de wedstrijd in de verleging.

Deze week heb ik dan eindelijk een rustige week zonder enkele plannen. Wel zijn vrijdag Goodbye drinks voor mij op stage.

X Tessa

Winter

Het is weer eens tijd voor een blog..

Afgelopen weekend een weekendje weggeweest naar het prachtige Waiheke Island. Ook al was het al mijn tweede keer dat ik naar Waiheke ben gegaan, het blijft echt prachtig! Erg veel hebben we niet gedaan want het was meer een relax weekend.

Ook mijn op een na laatse weekje stage is alweer aan de gang. De tijd vliegt echt voorbij. Voor mijn gevoel ben ik pas 2 weken in Nieuw Zeeland... Hoewel het erg leuk op stage is kan ik echt niet wachten om te gaan reizen.

De winter is nu echt aangekomen en het is vandaag dan ook heel erg koud! Hoewel ik niet mag klagen want de zon schijnt hier wel vaak en over het algemeen is de winter helemaal niet zo koud als in Nederland. Maar zodra de zon weg is, jaa dan word het kouder en nat.. Daarom kan ik niet wachten tot ik over 2 weekjes lekker op het strand in Fiji lig !!!

Ook heb ik weer een drukke week voor de boeg. Op stage moet ik alle opdrachten nu gaan afronden en gaan afsluiten. In het weekend is de WK u-20 finale op zaterdag, en op zondag een lekker dagje surfen. Want ja dat kan hier gewoon in de winter...

En niet te vergeten, over 2 daagjes is dan EIN-DE-LIJK het concert van 5 Seconds of Summer. Het concert waar ik de kaartjes al vanaf september heb! ( Ja zo lang al... )

Morgen ben ik precies op de helft van mijn reis. Ik hoop dat de rest van de reis niet zo snel voorbij gaat als het eerste gedeelde, because I don't want to go home !!!!

Wat ik me wel af vraag is, als ik thuis kom: Hoe kan ik nog aan Nederland wennen!? The Kiwi way of life is so much better! Kiwi's doen wat ze willen en ze worden ook nooit raar aangekeken. Zo is mijn collega vandaag met een deken naar stage gekomen, gewoon omdat ze het koud had. Dat noem je nou nog eens leven. Ook het familie gevoel dat er in de meeste bedrijven heerst vind ik heerlijk! Want ja vitame tabletten uitdelen aan je collega's, je ziet alles in Nieuw Zeeland!

XKus Tessa

2 weeks left

And again, time flies. Only 2 more weeks left for my internship.

Nog 2 weken en dan zit het belangrijkste gedeelde van mijn reis er alweer op: de Stage. Ik vind het erg jammer dat ik nog maar 2 weken heb want mijn stage is heeeel erg leuk!

Maar een ander voordeel is dat de reis dan echt voor mij gaat beginnen. Over 3 weken precies zit ik voor 8 daagjes op Fiji. Dat betekend dus 8 dagen genieten op parel witte stranden, snorkelen en natuurlijk heel veel coctails! Ook komt de Tongariro Crossing nog en 2 daagjes Rotorua. En als dat allemaal is geweest krijg ik dan eindelijk bezoek vanuit Nederland !!!!

Maar eerst dit weekend naar Waiheke. Alweer een weekendje genieten. ( wat eigenlijk 24/7 hier is )

Ook is volgende week alweer een concert: 5 Seconds of Summer. Hier zit ik al z'n kleine 9 maanden op te wachten dus ik kijk er heeel erg naar uit!!

En natuurlijk niet de vergeten de WK finale u-20 is volgende week, waar ik natuurlijk een kaartje voor heb!

Kortom de tijd vliegt voorbij alsof het niks is. Ik heb suuuper veel zin in het reizen en alle mooie dingen die ik nog ga zien en ga doen!

XOXO

Eerste tripje

Jaaa, mijn eerste tripje zit erop! Afgelopen weekend paar daagjes naar de Coromandels geweest. Wat was dat genieten. Nieuw Zeeland staat bekend om zijn mooie natuur en dat is zeker waar! In het "echt" is het nog mooier dan op alle foto's!

Coromandel heeft een warm water strand. Als het eb is kun je een kuil graven en dan komt er warm water naar boven. Natuurlijk was ik weer te laat en heb ik het gemist. Wel kon ik nog met mijn voeten het warme water voelen, heeeeerlijk!

We hadden een huisje met een jazucci en met uitzicht op zee, beter kan niet!

Natuurlijk moest mijn kamer weer volzitten met kakkerlakken, waardoor ik het weekend op de bank heb geslapen.. Ze zaten overal...

Gister ben ik naar een voetbal wedstrijd geweest. Het WK onder 20 word in Nieuw Zeeland gehouden. Gister speelde Nieuw Zeeland tegen Amerika.

Ook heb ik weer een tripje geboekt. Op 14 Juli ga ik de beroemde Tongariro Crossing doen. Het is een hike tocht van bijna 20 km en duurt ongeveer 8 tot 9 uur. De tocht gaat door een (actief) vulkanisch gebied en als ik de hike ga doen is het winter, dus veel sneeuw. Kortom prachtig!

Vandaag ben ik al 6 weken weg uit Nederland, wat vliegt de tijd!